تقی فرهنگ نیا

فرصت ایده یابی در این جبر جغرافیایی

مواردی پیش میاد که بروبچ میخوان کسب و کاری را ایجاد کنند؛ اما نمی دونند چه کسب و کاری؟ یا به عبارتی با چه موضوعی یا ایده ای؟! میان مرکز رشد و از من و بچه های سال بالایی مرکز رشد، تقاضای ایده و ایده یابی دارند! اینجاست که اگر حال و حوصله ام یاری کند، بحث فرصت ایده یابی در این جبر جغرافیایی را پیش می کشم.

چرا جبر جغرافیایی؟

در این سه چهار ماه گذشته لذت تورم و صعود نرخ دلار و بی ارزشی ریال، به حد کافی پا برهنه روی اعصاب همه راه رفته! و این بی اعصابی، نرخ نق زدن را بالا برده و یکی از این نق زدن ها اینه که اگه من توی این جبر جغرافیا دنیا نیومده بودم…
اما بیشتر از همه این مدل نق زیاد شده: بیا یه ایده بده پولدار بشیم؛ یا بیا یه ایده بده کسب و کار راه بندازیم و از این حالت در بیایم…

بریم ایده بدیم

این جبر جغرافیایی، یه خوبی داره! اینکه هر چی در ذهنت تصور کنی، یه گوشه ای از دنیا ساخته شده یا داره استفاده میشه؛ به این میگن فرصت! کافیه بر اساس شرایط و قوانین محلی و منطقه ای اون رو کپی کنی و بفرستی توی بازار (Clone Market).
کپی کردن عیب نیست؛ عین دانشگاه که جزوه را کپی می کنیم! یا سوالات میان ترم و پایان ترم را از سال بالایی ها می گیریم!…

کلون شده های کسب و کار “به اشتراک گذاری خودرو”

فرصت ایده یابی

مدتیه که ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری یه کار خوب انجام داده؛ اینکه تجربیات جهانی کسب و کارهای نوپا را بررسی و دسته بندی کرده و آماده کرده برای کلون کردن.
دوستان علاقمند برای راه اندازی کسب و کار نوپا یا استارتاپ می توانند با مطالعه این گزارش ها، فرصت ایده یابی و ایده پروری داشته باشند. ای ول به ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی؛ خداییش کار خوب را باید ازش تعریف کرد.

این تجربیات جهانی در شش حوزه دسته بندی شده است:

  • مدیریت پسماند
  • ورزش و سلامت جسمانی
  • مدیریت آلودگی هوا
  • کشاورزی
  • آب و خشکسالی
  • سلامت دیجیتال

خب حالا اگه روحیه استارتاپی و کسب و کاری داری، دانلود کن و مطالعه را شروع کن:

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.