تقی فرهنگ نیا

مراحل رشد شرکت (تیم یا سازمان) و عوامل کلیدی موفقیت در هر مرحله

این مطلب خلاصه ای است از کتاب دوره عمر سازمان ها، پیدایش و مرگ و میر سازمان ها نوشته ی ایساک ادیزس. شما می توانید به جای کلمه ی سازمان بگذارید: تیم یا شرکت یا استارتاپ یا هسته. در اینجا یاد می گیریم که ویژگی ها و الزامات کار تیمی و تیم سازی چیست؟! همان مطالبی که در اکثر کارگاه های تیم سازی توضیح داده می شود.

فرقی نمی کند چه اسمی دارید، اگر حداقل دو نفر با هم کاری را شروع کردید، خوب است این مطلب را یاد بگیرید؛ تا آمادگی ذهنی برای شرایط پیش رو را کسب کنید. تا دوستی و رفاقت شما تحت تاثیر رشد سازمان قرار نگیرد. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت ببرید و قدر دوستی ها و رفاقت خود را بدانید.

…هنگامی که افراد نوآور، خواهان راه اندازی شرکتی (تیمی یا سازمانی) هستند، در وهله اول آنچه آنها چه می گویند چندان مهم نیست. در عوض اینکه چه کسی و چگونه این مطالب مطرح می گردد، مهمتر است. در تاسیس موفقیت آمیز یک شرکت (تیم یا سازمان) به چیزی بیش از یک ایده نو و منابع مالی و بازار فروش نیاز است، آنچه یک شرکت (تیم یا سازمان) تازه تاسیس به آن نیاز دارد یک پیشاهنگ و قهرمان صحنه تولید، شخصی است که پس از تاسیس شرکت، شبها خواب آرام نداشته باشد…

متن کامل: چرخه عمر سازمان

پ.ن: آیا تیپ شخصیتی خود را می شناسید؟ آیا تیپ مدیریتی خود را می شناسید؟ برای تشکیل تیم و یک تیم موفق، افراد باید مکمل یکدیگر باشند و نه مثل هم.

این لینک ها را هم ببینید:

معرفی کتاب دوره عمر سازمان در سایت متمم

خلاصه کتاب چرخه عمر سازمان

One thought on “مراحل رشد شرکت (تیم یا سازمان) و عوامل کلیدی موفقیت در هر مرحله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.