تقی فرهنگ نیا

طراحی و چاپ دستی روی منسوجات، داستان تیم ایده ی تتی

طراحی و چاپ دستی روی منسوجات، موضوع کسب و کار تتی است. این تیم ایده در شهریور ماه ۱۳۹۷ در دوره پیش رشد پردیس علوم انسانی و هنر پارک علم و فناوری یزد پذیرش شد.

پیشاهنگ تتی کیست؟

فاطمه خدادادی، در دانشکده هنر تحصیل کرده و می دونه که چه جوری روی پارچه چاپ بزنه با هنر ذهن و دستش. در تهران، با یکی از اساتیدش کار می کرده و کارهاش را در یک گالری عرضه می کرده است.

با محسن (یه یزدی :-)) ازدواج کرده و اومده یزد. خوشبختانه محسن یه زمانی مرکز رشدی بوده، پس فاطمه را فرستاد مرکز رشد.

تتی در گیلکی به معنای شکوفه است.

لغت نامه دهخدا

جذب و پذیرش

کمتر از یک هفته تتی درخواست پذیرش را تکمیل کرد؛ دفاعیه اش را آماده و تمرین کرد؛ در دوره پیش رشد پذیرش شد و کمتر از ۴۸ ساعت در یکی از اتاق های مرکز رشد مستقر شد.

طراحی و چاپ دستی روی منسوجات! محصول حداقلی؟

خب حالا باید کار را آغاز کنه، یزد، گالری داره؟ نداره؟ چه کنیم؟ چون محرم نزدیک بود. نزدیک ترین بازار را تی شرت و شال و روسری مناسبتی محرم (محصول حداقلی) در نظر گرفت.

ظرف مدت یک روز چند نمونه از آنها را آماده کرد. محسن و فاطمه اولین نمونه ی شال و تی شرت را پوشیدند و رفتند برای بازاریابی، حدود قیمت (عرف بازار) را در مذاکره با چند مغازه دار کشف کردند.

حالا باید کاتالوگ بسازیم، عکاس حرفه ای و مانکن و… لازم دارم! این را فاطمه گفت. من اما گفتم تا دهم محرم وقت نداریم. مجید کاغذگران گفت تی شرت و شال را فقط میشه تا ۴ و ۵ محرم فروخت وگرنه باید یک سال توی انبار نگهداری کرد :-). وقت نداریم! 

هم افزایی

پیشنهاد شد از همدلی و همت بروبچ مرکز رشد استفاده کنیم. تعدادی از بروبچ مرکز رشد، تی شرت و شال را پوشیدند. خانوم نجفیان از شرکت حدود، عکاسی را بعهده گرفت. چندین و چند عکس آماده شد و صفحه اینستاگرام تتی متولد شد. همین صفحه اینستاگرام، چند سفارش را در پی داشت. با این حساب، تتی خوشحال، امیدوار و پر توان برای اجرای ایده هاش شد. (لذت حضور در یک جمع پرشور مرکز رشدی)

توانایی های تتی

تتی می تواند برای مراسم خصوصی شما هم طرح و چاپ منحصربفرد تهیه کند و شریک شما را سورپرایز کند با نوع و زمان تحویل که شما سفارش می دهید. 🙂
تتی می تواند روی پرده اتاق، کوسن، منسوجات اتاق خواب و… طرح و چاپ بزند. هر آنچه که شما تصور کنید را با هنر ذهن و دست برای شما آماده می کند.

تماس با تتی

تماس با تتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با این آدرس. اگر می خواهید حضوری طرح و چاپ روی پارچه را ببینید و سفارش دهید آدرس تتی، همان مرکز رشد علوم انسانی و هنر است.
آرزو دارم تتی با همت و تلاش مثال زدنی (که البته تا این لحظه نشان داده) بتواند یک کسب و کار خلاق در یزد ایجاد کند.

کلام آخر

این دوستی ها و اشتراک توانمندی های بروبچ در مرکز رشد (همان هم افزایی)، انسان را سرخوش می کند و پر انرژی برای مقابله با مشکلات و سختی های کار؛ و چه لذتی دارد دوست بودن با این جوانان پر انرژی 🙂
همراهان خوب من؛ آقای دهقان، خانوم نجفیان فر و مجید خان کاغذگران، ای ول دارید. خوشحالم می توانیم یه تیم اداری کاری ایده آل در مرکز رشد بسازیم. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.