تفکر امروزی در کسب و کار، درس هایی هستند در دنیای استارتاپی که به باورهای غالب (باورهای استارتاپی) تبدیل شده اند. با تفکر امروزی در کسب و کار، راهی را خواهیم یافت تا با حداقل ها بیشترین کار را انجام دهیم. هر کس این باورها را نادیده بگیرد، به احتمال بسیار زیادی شکست خواهد خورد.

باورهای استارتاپی

  • پیشرفت های افزایشی داشته باشید.

هر کسی که ادعا می کند می تواند کار بزرگی انجام دهد، احتمال دارد این کار را انجام دهد. اما فقط گام های کوچک تنها مسیر امن رو به جلو هستند. (بزرگ فکر کن، کوچک عمل کن.)

باورهای استارتاپی
بزرگ فکر کن، کوچک عمل کن، سریع باش
  • چابک و انعطاف پذیر بمانید.

همه ی شرکت ها باید چابک باشند که رمز آن بدون برنامه ریزی بودن است. برنامه ریزی خودخواهانه و انعطاف ناپذیر است. در عوض باید امتحان کنید، تکرار کنید و کارآفرینی را با یک باور تجربه کنید. (وقتی هنوز هیچ کاری را شروع نکرده اید، بیزینس پلن می نویسید برای ۳ سال آینده!)

باورهای استارتاپی
برنامه کاری یا مدل کسب و کار؟!
  • با رقابت پیشرفت کنید.

تنها راه شروع کسب و کار واقعی این است که با مشتری موجود کار خود را شروع کنید. باید شرکت خود را با توسعه محصولات شناخته شده ای که رقبای موفق تاکنون ارائه داده اند، بنا نهید. (پنج رقیب را بیابید.)

باورهای استارتاپی
رقابت
  • روی محصول تمرکز کنید، نه فروش.

اگر محصول شما برای فروش نیاز به تبلیغات یا بازاریاب دارد، هنوز به اندازه کافی محصول خوبی نیست. اصول فناوری مربوط به توسعه محصول است و نه توزیع آن. تنها راه رشد پایدار، گسترش خود به خودی و تبلیغ دهان به دهان است.

باورهای استارتاپی
تبلیغ دهان به دهان

این چهار مورد، تفکر امروزی در کسب و کار را شامل می شوند و تیم ایده ای که این باورها را نادیده بگیرد، احتمال شکست خود را افزایش داده است و البته شکست خوردن عیب نیست.

البته هنوز اصول مخالف باورهای استارتاپی، صحیح به نظر می رسند:

  • بهتر است ریسک ها هر چه بزرگتر باشد تا کم اهمیت و غیر قابل توجه.
  • یک طرح و برنامه بد همچنان از هیچ طرحی بهتر است.
  • بازارهای رقابتی، سود را نابود می کند.
  • فروش به اندازه محصول اهمیت دارد.

این مطلب با اقتباس از کتاب صفر به یک نوشته شده است.

لینک مرتبط: دوازده باور استارتاپی غیر واقعی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*