تقی فرهنگ نیا

روش مشارکت بخشندگان

روش مشارکت بخشندگان، مسئولیت کارهایی را قبول می کنند که منافع کل گروه را تضمین می کند و نه کارهایی که لزوما درباره ی منافع خودشان باشد.

شبکه سازی بخشنده ها

افراد با ایجاد شبکه ای قوی می توانند به دانش، تخصص و قدرت نفوذ دسترسی داشته باشند. افرادی که به شبکه های غنی دسترسی دارند عملکرد بهتری دارند، با سرعت بیشتری به رده های بالاتر می رسند و پول بیشتری بدست می آورند.

خطرها و پاداش های بیش از حد بخشنده بودن

ما انسانها، اغلب، بخشنده ها را افرادی ساده لوح و توسری خور در نظر می گیریم، ولی آنها بطور شگفت آوری موفق از آب در می آیند.
بخشنده ها روند مرسوم اول موفق شدن و سپس بخشیدن را برعکس کرده و ثابت می کنند افرادی که در ابتدا می بخشند، در ادامه جایگاه مناسبی برای موفقیت پیدا می کنند…

شهامت رهبری – بخش دوم

یک رهبر شجاع (رهبر با شهامت)، کسی نیست که به تمام پاسخ ها مسلح شده باشد. یک رهبر شجاع، کسی نیست که بتواند یک بحث بی عیب در مورد موضوعات سخت را تسهیل کند. یک رهبر شجاع کسی است که می گوید من شما را می بینم. صدای شما را می شنوم. تمام پاسخ ها را ندارم؛ اما قصد دارم به گوش دادن و سوال کردن ادامه دهم.

شهامت رهبری- بخش اول

کتاب شهامت رهبری از نشر نوین است. شهامت می گوید: می دانم که در نهایت شکست خواهم خورد، اما هنوز هم با تمام وجود در میدان هستم. آسیب پذیری، بردن یا باختن نیست. بلکه داشتن شجاعت حاضر شدن در زمانی است که نمی توانید نتیجه را کنترل کنید.

با کسی که نظراتش در موردتان مهم است، شفاف باشید.

قرارداد اجتماعی جنگل بارانی

جنگل بارانی یعنی تبدیل رویکرد تجارت، تجارت است به رویکرد تجارت، اعتماد است. این قرارداد اجتماعی جنگل بارانی را بخونید و اگر پسندتون شد، بهش متعهد شوید. من اینجا بواسطه کاری که در مرکز رشد دارم انجام میدم، اسمش را میذارم قرارداد اجتماعی مرکز رشد و بدون کم و کاست از کتاب کپی کردم

آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان

شهریور ۹۷ یه تیم دو نفره در مرکز رشد علوم انسانی و هنر پذیرش شد به نام گروه آموزشی میلان. متنی که در ادامه می خوانید، داستان یادگیری من و میلان است به قلم خانوم ضحی شریف یزدی یا آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان. لازم به یادآوری است که من (تقی فرهنگ نیا) از دوم مرداد ۹۷ مسئولیت مرکز رشد را برعهده گرفتم.

باورهای استارتاپی

تفکر امروزی در کسب و کار، درس هایی هستند در دنیای استارتاپی که به باورهای غالب (باورهای استارتاپی) تبدیل شده اند. با تفکر امروزی در کسب و کار، راهی را خواهیم یافت تا با حداقل ها بیشترین کار را انجام دهیم. هر کس این باورها را نادیده بگیرد، به احتمال بسیار زیادی شکست خواهد خورد. […]

قانون انتشار نوآوری

قانون انتشار نوآوری، توضیح می دهد نوآوری یا فناوری چطور انتشار پیدا می کند. همچنین توضیحاتی درباره ی انتشار ایده یا مد یا بیماری دارد. اگر تاکنون از قانون انتشار نوآوری چیزی نشنیده باشید، احتمالا به چند تا از اصطلاحات مرتبط با آن آشنایی دارید. در این قانون، جمعیت به پنج بخش مختلف تقسیم می […]

تیپ شخصیتی در تیم کاری

بدبین ها (تیپ شخصیتی چگونه) معمولا درست می گویند، اما این خوش بین ها (تیپ شخصیتی چرا) هستند که دنیا را تغییر می دهند. هیچ کدام از این تیپ های شخصیتی بهتر از دیگری نیستند، فقط راه های مختلفی هستند که اشخاص با آنها جهان را به طور طبیعی می بینند و تجربه می کنند.