تقی فرهنگ نیا

شهامت رهبری – بخش دوم

یک رهبر شجاع (رهبر با شهامت)، کسی نیست که به تمام پاسخ ها مسلح شده باشد. یک رهبر شجاع، کسی نیست که بتواند یک بحث بی عیب در مورد موضوعات سخت را تسهیل کند. یک رهبر شجاع کسی است که می گوید من شما را می بینم. صدای شما را می شنوم. تمام پاسخ ها را ندارم؛ اما قصد دارم به گوش دادن و سوال کردن ادامه دهم.

شهامت رهبری- بخش اول

کتاب شهامت رهبری از نشر نوین است. شهامت می گوید: می دانم که در نهایت شکست خواهم خورد، اما هنوز هم با تمام وجود در میدان هستم. آسیب پذیری، بردن یا باختن نیست. بلکه داشتن شجاعت حاضر شدن در زمانی است که نمی توانید نتیجه را کنترل کنید.

با کسی که نظراتش در موردتان مهم است، شفاف باشید.

قرارداد اجتماعی جنگل بارانی

جنگل بارانی یعنی تبدیل رویکرد تجارت، تجارت است به رویکرد تجارت، اعتماد است. این قرارداد اجتماعی جنگل بارانی را بخونید و اگر پسندتون شد، بهش متعهد شوید. من اینجا بواسطه کاری که در مرکز رشد دارم انجام میدم، اسمش را میذارم قرارداد اجتماعی مرکز رشد و بدون کم و کاست از کتاب کپی کردم

آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان

شهریور ۹۷ یه تیم دو نفره در مرکز رشد علوم انسانی و هنر پذیرش شد به نام گروه آموزشی میلان. متنی که در ادامه می خوانید، داستان یادگیری من و میلان است به قلم خانوم ضحی شریف یزدی یا آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان. لازم به یادآوری است که من (تقی فرهنگ نیا) از دوم مرداد ۹۷ مسئولیت مرکز رشد را برعهده گرفتم.

باورهای استارتاپی

تفکر امروزی در کسب و کار، درس هایی هستند در دنیای استارتاپی که به باورهای غالب (باورهای استارتاپی) تبدیل شده اند. با تفکر امروزی در کسب و کار، راهی را خواهیم یافت تا با حداقل ها بیشترین کار را انجام دهیم. هر کس این باورها را نادیده بگیرد، به احتمال بسیار زیادی شکست خواهد خورد.… ادامه خواندن باورهای استارتاپی

قانون انتشار نوآوری

قانون انتشار نوآوری، توضیح می دهد نوآوری یا فناوری چطور انتشار پیدا می کند. همچنین توضیحاتی درباره ی انتشار ایده یا مد یا بیماری دارد. اگر تاکنون از قانون انتشار نوآوری چیزی نشنیده باشید، احتمالا به چند تا از اصطلاحات مرتبط با آن آشنایی دارید. در این قانون، جمعیت به پنج بخش مختلف تقسیم می… ادامه خواندن قانون انتشار نوآوری

تیپ شخصیتی در تیم کاری

بدبین ها (تیپ شخصیتی چگونه) معمولا درست می گویند، اما این خوش بین ها (تیپ شخصیتی چرا) هستند که دنیا را تغییر می دهند. هیچ کدام از این تیپ های شخصیتی بهتر از دیگری نیستند، فقط راه های مختلفی هستند که اشخاص با آنها جهان را به طور طبیعی می بینند و تجربه می کنند.

چه کنم؟! چه کنمِ کسب و کار

چه کنم؟! چه کنمِ کسب و کار؛ موضوع صحبت های تند و سریع من در جلسه امروز پیش رویداد کسب و کار دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود. این متن، داستان شکل گیری اسلایدها است.

فرصت ایده یابی در این جبر جغرافیایی

مواردی پیش میاد که بروبچ میخوان کسب و کاری را ایجاد کنند؛ اما نمی دونند چه کسب و کاری؟ یا به عبارتی با چه موضوعی یا ایده ای؟! میان مرکز رشد و از من و بچه های سال بالایی مرکز رشد، تقاضای ایده و ایده یابی دارند! اینجاست که اگر حال و حوصله ام یاری کند، بحث فرصت ایده یابی در این جبر جغرافیایی را پیش می کشم.

عصرانه کارآفرینی و “خدمات خرید و ارسال میگ میگ”

خدمات خرید و ارسال میگ میگ، کسب و کار دو تا دانشجوی دانشگاه یزد است؛ ایمان پناهنده (رشته الکترونیک) و شایان توانا (رشته مدیریت مالی) بنیانگذاران این استارتاپ هستند. این داستان اولین شکست استارتاپ خدمات خرید و ارسال میگ میگ است که در اولین جلسه عصرانه کارآفرینی ارائه کردند.